torsdag den 9. august 2012

Albert oplever..

Albert er nu 10½ uger gammel.

Han har været til et lille minitræf med nogle af sine søskende.
Det lykkedes lige at få samlet 5 af de 11 hvalpe til en lille hyggestund, og de kunne helt sikkert kende hinanden, for det var bare igang med at lege med det samme. De fik lige et par timer hvor de legede, sov i bunke og legede igen. det var en rigtig hyggelig dag, både for hundene, og for os ejere, der kunne sidde og sige at sådan og sådan gør min hund, og sådan gør min osv. Rigtig hyggeligt lige at få udvekslet lidt erfaringer.
Tilsyneladende er Albert dog den eneste der er mørkeræd!

Lørdag var vi til udstilling i KHKG. Ikke for at udstille, bare for at opleve det hele. Og igen var et par brødre, Arthur og Amigo der, så der blev leget igen igen. Og ellers tog de det allesammen bare stille og roligt, fik hilst på deres onkel Ice, der lige blev BIR, så det var også en rigtig hyggelig dag med en masse hvide hunde!

Ups, brormand blev vist sur:


Og så har vi holdt fødselsdag herhjemme. så der kom lidt gæster. Det generede ham ikke stort. Han hilste glad da de kom, undrede sig igen over at Binka skulle flippe sådan ud af bar glæde, men ellers så brugte han det meste af tiden på at ligge i køkkenet og sove, lige afbrudt af at han skulle ind og hilse af og til. Han opførte sig eksemplarisk mens her var gæster, men da de var gået mente han at det var på tide at der skulle ske noget, så han flippede ud og skulle bide i ALT han kunne finde, gø af os, gø af Binka. Så det blev til en lang nattur, så han kunne krudte lidt af!

Generelt opfører han sig rigtig pænt. Jeg er så småt begyndt at træne med ham, mest indlæring af klikker, og så træner vi kontakt når vi går. Det er han hamrende dygtig til! Han går og kigger op på mig konstant når jeg prøver at få hans opmærksomhed. Det var jeg ellers bange for kunne blive et problem, for han gik i starten med snuden i jorden mere eller mindre konstant, men han begynder så småt at finde ud af at det er mig der er den spændende, og ikke omgivelserne..

En lille video af det jeg har fornøjelsen af at kigge ned på hver gang vi går tur:


Ellers er han blevet rigtig glad for altanen. Der sover han rigtig meget ude. Jeg har ham under mistanke for at være igang med at anlægge græsplæne derude, for han har allerede spredt godt med jord derude, og græsfrø hiver han hjem i pelsen, så nu venter han tilsyneladende bare på regn....

Hans ører er så småt begyndt at stå begge to.. Det ene vipper bare stadig lidt i spidsen, men det får ham skam ikke til at se mindre hvalpet ud!


Og nu elsker han jo at opleve, så derfor fik han lov til at komme med på Dyrehavsbakken. Det er ikke noget jeg normalt ville udsætte så ung en hvalp for, men han har psyken til at klare det. Desværre var der rigtig mange mennesker derude, det var da lidt irriterende, men så fik han da prøvet det! Vi tog nogle ture på 10-15 min på Bakken, og så lige ud og gå lidt udenfor hvor der ikke var mennesker, så det gik. Første gang vi ville ud satte han sig dog til at skrige, fordi han ville tilbage, meen jeg syntes lige han skulle have lidt pauser også.
Men generelt var det bare sådan at han futtede rundt, blev nusset og krammet, fandt lidt popcorn rundt omkring og havde en fest. Når jeg syntes det hele gik lidt for langsomt blev han taget op og båret et par minutter, men så skreg han og ville ned og opleve igen. Så fik han lov til det... Og han bed sig fast i Binkas sele og tøffede rundt efter hende. Til sidst sluttede vi af med at vi mennesker fik en burger, mens begge hunde lå under bordet og hyggede sig, så det var en rigtig hyggelig tur. Og var Albert så træt efter den tur? Nej.. Han gik hjem og legede med et pivedyr i en time...

Til gengæld er han begyndt at sove igennem om natten, og vækker mig ikke for at skulle ned og tisse. Men så skal jeg til gengæld også skynde mig at komme ud med ham om morgenen når jeg vågner, for så skal han altså tisse!

Og så slutter vi vist bare af med lidt billeder af banditten ;o)






1 kommentar:

  1. Sikke meget der sker med dig lille SKAT , KennelMutti nyder at læse om alt det du oplever , men sikke tomt der er her hjemme efter den sidste hvalp Arthur rejste i tirsdags

    SvarSlet