onsdag den 6. juni 2012

Den søde ventetid.

Hej og velkommen.

Denne blog er oprettet for at venner og kennelmutter kan følge min nye hunds liv og levned.

Lige nu går jeg og venter på at få min længe ventede Hvide Schweiziske Hyrdehund hjem.. 

Bloggen hedder ganske vist Alberts opvækst og oplevelser, men i skrivende stund ved jeg ikke om husets nye beboer bliver en han eller en tæve. Det finder vi først ud af den dag der bliver lavet en hvalpetest, for her i huset går vi meget op i at få en hund der passer til vores liv og vores forventninger til hvad en hund skal kunne og ville. 

For næsten et år siden sagde jeg farvel til min første Hvide Schweiziske Hyrdehund, Gilbert, der blev 13½ år gammel, og hold da op hvor man mangler at have sådan en i huset! Vi har da heldigvis en lille labrador, Binka, der gør hvad hun kan for at holde gang i hytten, så vi ikke keder os!

Planerne for den nye hund er lidt lydighed, gerne rally-lydighed, og så skal lidt udstilling forsøges, men hvordan det går må tiden jo vise. Jeg forventer hverken en lydighedschampion eller en udstillingschampion. I bund og grund forventer jeg bare en glad hund, der får lov til at opleve lidt af hvert.

"Albert" er lige nu 1 uge og 5 dage gammel og i morgen skal jeg for første gang ned og se "ham". Uha det bliver spændende. Kameraet er pakket, og jeg er klar!

Mere om "Albert" følger snarest :o)


3 kommentarer:

  1. Glæder mig til at følge Vovse og håber han/hun lever op til alle dine forventninger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker, jeg er også meget spændt ;o)

      Slet
  2. Hvor sørnsen bliv min forrige hilsen af! ? *S*

    Men altså, det er skønne billeder og historier du skriver herinde og det bliver fantastisk at følge og en dag, lære Albertsen/Albetsine at kende ;o)

    SvarSlet