tirsdag den 17. juli 2012

Albert blev valgt!!!

SÅ kom den store dag hvor Albert skulle udvælges! Og han BLEV en Albert og ikke en Alberte ;o)

Alle hvalpene skulle hvalpetestes. Link til hvordan det foregår kommer længere nede.

Vi tog ned til Britt og fik udleveret de tests der var lavet, og satte os til at læse dem igennem. Vi ved da en del om hunde, men at omsætte det til hvordan hvalpen vil udvikle sig er IKKE nemt!
Så vi havde allieret os med en, der ved ALT om de hvalpetests, og hun hjalp os med få skåret feltet ned til to hunde! To hunde, der begge ville passe perfekt, men som samtidig var MEGET forskellige. Den ene temmelig selvstændig og en der gerne ville noget, og så en der nok skulle blive god til at samarbejde, men samtidig nok ville skulle have lidt hjælp når den skulle udsættes for nye ting.

Jeg valgte den med lidt mere gåpåmod. Han kan sagtens blive en håndfuld, men det skal vi nok klare. Han er en dejlig hund, som dog nok skal starte med at lære at det er ok at kede sig lidt af og til, og at man ikke hele tiden kan have al opmærksomheden!

Nå men valget faldt efter LANG tids tænken og knagen på mørkeblå han. Han blev født som nummer 10 i kuldet den 25-05 2012 klokken 23.19, og havde en fødselsvægt på 527 gram.

På lørdag flytter han langt om længe ind hos mig. Den første uge han bor her skal jeg desværre arbejde ekstra, så da hænger min mand på ham. Og jeg kan tage på arbejde og få en lille pause ;o) Men derefter venter tre ugers ferie, hvor jeg rigtigt skal lære ham at kende!

Og til sidst skal i da lige have lov til at se skønheden:




Link til forklaring af hvad en hvalpetest egentlig er:
http://www.belsiques.dk/hvalpetester/vejledning_og_forklaring_af_hval.htm

1 kommentar:

  1. Sikker på at det var det rigtige valg , glæder mig til at følge jer og høre om alle de udfordringer I møder :-)

    SvarSlet